ליצירת קשר
    מלא את הפרטים הבאים
    שם מלא:
    דוא"ל:
    מאשר קבלת עדכונים 
    כתבו עלינו
    סיפורי עמים

    סיפורי עמים

    יאיר מור מסביר כיצד אפשר ללמוד דרך רסטורציה על היסטוריה של עמים שונים // לי פלר

    חנות הרסטורציה של יאיר מור, השוכנת בנווה צדק, היא יותר מעוד סטודיו עמוד לעייפה בצפצי וינטג' משנות ה-60. מור הוא בוגר בצלאל אשר יודע להעריך חפצים לפי לא גילם ואיכותם בלבד, אלא גם לפי הייחוד האמנותי שלםה. האמנות היא חלק משמעותי מתהליך השחזור, וזה בא לידי ביטוי אצלו ואצל שותפיו לעבודה הנס גרוניך ואציק סיבהי, בחיבור של הישן עם החדש באופן שמעניק לחפץ משמעות חדשה. "הסטודיו שלנו מחולק לשתי מחלקות משיקות", אומר מור. "האחת היא מחלקת רסטורציה של ריהוט עתיק ודברי אמנות עתיקים - דברים מלפני 200-300 שנה. המחלקה השנייה היא מחלקה לעיצוב של ריהוט ודלותו שמכילה עבודה עם הרבה חומרי גלם ממוחזרים. אנחנו משתמשים בחומר גלם ישן,  כמו גגות ירושלמיים שלמים שפירקנו, ומייצרים ממנו רהיטים. מעבר לניצול משאבי הטבע, דבר שהוא בהחלט חשוב בתקופה שבה אנחנו מחסלים אותם בקצב מהיר, יש גם את אלמנט השנים שיושבות על החומר, ושה מה שמדליק אותנו. המטרה שלנו היא לחבר את הישן עם החדש באופן שייראו מהו מה וזה עדיין יעבוד ביחד.

    הקושי והאתגר הגדול שלנו הוא לחבר צורת עבודה וצור חשיבה מלפני 100 שנה עם חומר שנוצר בסטנדרטים של היום. שיפוץ הוא לא אמנות מודרנית הוא לא צורת חשיבה מודרנית. "לא מספיק לנו לתקן כיסא או שולחן מפעם, אנחנו רוצים ליצור משהו חדש."

    מה הכי מעניין עם חומר גם עתיק ? 

     "שאפשר ללמוד ממנו על התרבות העיצוב השונה של כל עם. על רהיט שיוצר ב-1860, אפשר להגיד מיד אם הוא אנגלי-ויקטוריאני, גרמני או צרפתי, זה להבדיל מהיום, כשרהיט מתוכנן באירופה, מוצר בסין, מגיע לישראל והולך לפח אחרי שנה.

    קרה לך שהתקשית להיפרד מחפץ לאחר ששיפצת אותו

    Powered by Artvision | Truppo Websites